Programovateľné systémy

Programovateľné systémy

Zariadenia dnešnej doby nie sú tvorené len z hardvéru, ale ťažisko dnešnej doby stojí na programovaní hardvéru. Takýmto príkladom je dobre známe Arduino. V rámci Junior Akadémie prichádzame s jednoduchšou alternatívou prepojenia softvéru a hardvéru. Výsledkom bude svietiaci, blikajúci a zvuk vydávajúci CodeBug, ktorý na základe správne vytvoreného programu bude vykonávať požadovanú činnosť.

V rámci JUNIOR Akadémie je našou ambíciou, žiakom základných škôl, hravou formou počas ôsmich dvojhodinových stretnutí sprístupniť a otvoriť nové obzory práce pre programovanie programovateľných systémov. Použijeme vývojove prostredie SCRATCH, v ktorom sa grafickým spôsobom tvorí program. Na začiatok nie sú nutné žiadne programátorské  zručnosti a vedomosti. Preto je táto forma ideálnym prostriedkom pre motivovanie žiakov ZŠ k štúdiu IKT.

Cieľ kurzu:

  • zoznámenie sa s vývojovou doskou CodeBug a vývojovým prostredím SCRATCH,
  • tvorba jednoduchých programov v prostredí SCRATCH,
  • prepojenie PC s vývojovou doskou CodeBug,
  • uloženie programu na vývojovú  dosku CodeBug,
  • spustenie nahratého programu na vývojovej doske CodeBug,
  • tvorba ďalších programov pod dohľadom lektorov SPŠE,
  • žiacka tvorba vlastných programov.

Obsah stretnutí:

  • oboznámenie sa s vývojovou doskou a programovým prostredím,
  • výpis textu na LED displeji práca v rôznych režimoch,
  • tvorba programu blikajúcej LED,
  • ovládanie rozsvietenia LED pomocou tlačidla,
  • LED had,
  • hracia kocka,
  • pohybujúce meno,
  • zobrazenie obrázkov na displeji,
  • tvorba jednoduchej skúšačky rezistorov,
  • jednoduchá kalkulačka realizujúca operácie sčítania, násobenia,
  • blikajúca hviezda a iné.

Kontaktná osoba:

Ing. Ondrej Kontura, kontura@spse-po.sk